Ik ben geen hardloop dushi - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Alice Laan - WaarBenJij.nu Ik ben geen hardloop dushi - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Alice Laan - WaarBenJij.nu

Ik ben geen hardloop dushi

Door: Ali from the block

Blijf op de hoogte en volg Alice

19 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon Tardi of Bon Dia, of Bon Hallo. Ondanks mijn ongelooflijke interesse voor buitenlandse talen begrijp ik geen drol van Papiaments. Er is maar 1 universeel woord wat ze hier allemaal kennen en dat is KFC.

NOU, GOED NIEUWS. Ik leef nog. Ik heb de vliegreis overleefd en ben door vrolijke taxichauffeur max gebracht naar mijn bestemming.. de villa.. de mansion.. tha place to be.. telamonstraat 8. oooooohh yeaaahhhh.. ruime kamers, overal wifi, zwembad, ga zo maar door. Allemaal super leuk.

Bij aankomst bleek mijn kamer zo groot te zijn als een pakistaanse gevangeniscel waar ik precies genoeg ruimte heb voor niks. De wifi doet het bij mij alleen als je op de stenen trap waar geen licht is en waar je wordt aangevallen door muggen alsof je een zak haribo in een middelbareschool gooit en er is een nitraat in het zwembad gegooid waardoor het zwembad is ontploft en er nu constant mannetjes lopen die het zwembad proberen te 'maken' (lees: slapen/ chillen/ chillen/ zitten/ praten/ heen en weer lopen) haha

Ook hebben we een hulp in de huishouding, het is niet raar als die in een hoekje ligt te slapen. Is normaal.

Ik heb daarnaast super leuke huisgenoten. Bij aankomst had ik alles natuurlijk weer super goed geregeld. Ik had geen eten, geen auto en geen geld gepind. Gelukkig zorgden mn huisgenoten ervoor dat ik iniedergeval niet kon sterven aan verhongering en werd ik meteen volgestopt met antilliaanse bbqkip. suuuuupppper lekkerrr

Daarna meteen stappen, want waarom zou je slapen als je al 24 uur wakker bent. Eerst gingen we naar Bermuda, super coole tent met openlucht enzo, zodat je de sterren kan bekijken als je moet kotsen van de tequila. Was uiteindelijk toch niet zo leuk dus gingen we naar Cafe de Tijd. Hier kreeg ik bitterballen en marco borsato, want ik had dat niet genoeg gehad natuurlijk de afgelopen 23 jaar.

Uiteindelijk toch maar naar huis gegaan. De eerst volgende stapavond zou plaatsvinden bij Cabana. Live band en hele leuke muziek, het hele strand volgepropt met zwetende studenten en keiharde muziek. Mensen die proberen te schuren alsof ze Antilliaans zijn en drinken alsof de wereld morgen vergaat. Ik begrijp niet waarom de Antillianen de Nederlanders vervelend vinden......... haha. Alsnog was het super cool.

Wat verder nog? OHJA. Door het heerlijke weer kreeg ik spontaan zin om te sporten, ik dacht oh lekker, even hardlopen. Ik vroeg nog, het is normaal tempo he? jaaaa. We gaan niet te ver he? neeeee

Dit bewijst dus weer dat ik niet moet luisteren naar mensen want vervolgens zat ik vast op een berg, moest ik nog een half uur naar huis joggen. Nee niet joggen.. RENNEN en dan niet van een normaal oppervlak, nee stenen, gaten, springen, takken tegen je hoofd aan ga zo maar door. Dus ik nog uuh dit is niet normaal hoor.. nja ik kon natuurlijk niet meer praten dus waarschijnlijk klonk het zo: uuh mvensen.. ik... uggu uggu.. kann.. uuhhge uhhgee.. nwiettjj.. weerr... omg. Zo voelt het dus als je een hartaanval krijgt. misselijk, heet, zweten, tintelende handen en duizeligheid. Uiteindelijk hebben ze mij het laatste stukje (klein stukje) alleen met een meisje laten lopen(kruipen) dat was het beste moment van mn leven. Wijze levensles: ik ben geen hardloop dushi

Wat verder nog:
- Zanzibar is helemaal de shit op zaterdag
- Mijn haar is roze, lang verhaal. dom verhaal. niet voor herhaling vatbaar verhaal
- Ik mis mischa
- Ik ga bijna naar de studio ZIN IN
- Ik ben bruiner dan jullie allemaal bij elkaar
- ik ben niet op stap geweest omdat ik vroeg naar bed wilde en het is nu half 2

Dit was dan weer het spetterende einde van mijn verhaal. Ik hoop dat jullie nog wakker zijn en niet onderhand liggen te ijlen op jullie toetsenbord.

Ik ga lekker mn bed in. ayoooooooooooooo

  • 19 Februari 2014 - 11:58

    Guy:

    Alice lekker wijf wat een lekker verhaal. Heerlijk om te lezen, krijg er een nog grotere smile van op mijn bakkes.
    1 ding. Ik ben bruiner dan jij.

    Latahhhhhhh x Guy

  • 19 Februari 2014 - 15:29

    Je Wederhelft:

    Hahaha bedankt voor dit leuke verhaal. Jij moet echt verhaaltjesschrijver worden of je eigen blog beginnen over "dit is mijn lefuhh".

    Maar ik mis nog een puntje bij 'wat verder nog'. Want je mist mij toch ook? Slapeloze nachten, spontane huil en driftbuien in het openbaar.

    Neehoor baby! Super leuk allemaal! Je volgende verslag over je stage! Wil echt alles weten.

    Ei ei ei, ik zie je in mei.

    Doei! xox balaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Vliegen in stijl

Hallo luitjes!

Aangezien ik hier toch geen flikker te doen heb in het vliegtuig, leek het me een effectieve bezigheid alvast te beginnen aan mijn eerste reisverslag. Dit is dus ook niet geschreven om iemand te boeien maar puur om mijn eigen verveling te omzeilen. Dalijk ga ik nog tegen iemand praten en dat willen we niet. Nee, want we zijn hier om te leren, NIET om vrienden te maken.. stage is LEERZAAM. Het geweldige weer/ cocktails/ blije mensen/ regen/ hagel/ sneeuw/ ijzelloze klimaat/spetterende dolfijnen/fullmoonpartys/ prachtige onderwaterwereld/ zwembad in de tuin en een stressloos leven tellen niet,ik herhaal, NIET mee. Ik hoop dat Curaçao zon positieve invloed op mij heeft, dat ik aan het einde van de rit al mijn schoolverslagen ruim van te voren met vlag en wimpel inlever. Maar hoogstwaarschijnlijk kom ik stinkend van de alchohol en een verbrand hoofd aan op Schiphol om vervolgens te vallen in een diepe depressie als ik zie wat ik nog moet doen. Haha..

Maargoed, even terug naar de vlucht. Die ik overigens van te voren zeer positief had ingeschat, vooral, omdat ik mijn uiterste best had gedaan een perfect plekje bij het raam uit te zoeken. Eenmaal op Schiphol, toen ik na een uur vertraging eindelijk het vliegende apparaat mocht betreden. Vertelde de overspannen, stressbom aka stewardess mij dat mijn stoel was gewijzigd, naast de mededeling of ik even wilde opschieten want ze wilde vertrekken. HALLO JIJ BENT HIER LAAT. Niet ik. En zoals de Antilliaan achter mij zei: die meid is niet chill. Ik voelde meteen een band..
Daarnaast hoor jij het chille 'ik ben altijd blij' stewardess imago uit te stralen en dat doe je niet. Dus rot op.

Eenmaal aangekomen in het vliegtuig zag ik dat mijn plekje was vergeven aan een oma en dat ze mij achterin, naast de nieuwe xzibit hadden geplaatst. Wat ik overigens niet erg vind want xzibit stelt constant hele grappige vragen. Eigenlijk alles wat er door de speakers van het vliegtuig komt verifieert hij bij mij. 'Ja? Echt 9 uur vliegen? Ja. Echt 9 uur.' Om vervolgens keihard in lachen uit te barsten zoals alleen xzibit dat kan. Ook besteld hij steeds cola om er dan zelf een behoorlijk scheut alcohol bij te gooien wat ie stiekem verstopt heeft in zn voorzak. Ik verwachtte dat het bij 1 zou blijven maar hij zit nu aan glas 9. Tattas be like: ik ga op stage en zit naast een dronken xzibit.

Naast het talent zo dronken mogelijk te worden in een vliegtuig is xzibit ook aan het trainen voor acrobaat. Ik heb nog nooit iemand gezien die zo creatief kan zitten in een vliegtuig stoel. Ik leg uit: 1 voet op de grond, 1 voet op de stoel. 1 been op de grond, heup tegen rug leuning, 2 voeten op de grond, kont op de zijleuning of als laatste, 2 voeten op de stoel, kont wederom op de zijleuning. Wat dus mega ongemakkelijk is want nu hangt zijn grote,lachende alcohol hoofd boven mijn hoofd. Alsof hij het opperhoofd is en ik de nederige stagiaire. Daarnaast kan hij nu gemakkelijk met mij meekijken en het zou een beetje lullig zijn als hij erachter komt dat hij het hoofdpersonage is van mijn verhaal.

Er rest mij daarom niks anders dan te stoppen met mijn verhaal. Bedankt voor de afleiding, dit 'reisverslag' heeft me toch zeker 20 min van mn verveling ontnomen. Daarnaast ga ik zo landen. WOOHOOOO!

Later! Of ayooo (want dat zeggen ze hier:) xoxox

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2014

Grandma's on ice

01 Mei 2014

Hoe ouder hoe gekker

19 Februari 2014

Ik ben geen hardloop dushi

08 Februari 2014

Vliegen in stijl
Alice

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 5087

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Vliegen in stijl

Landen bezocht: